Conform oficialilor TAROM condiţiile meteo nefavorabile au impus necesitatea degivrării tuturor avioanelor, proces ce se desfăşoară anevoios, din cauza depunerii continue a unui strat de gheaţă pe fuselajul aeronavelor.
Toţi pasagerii curselor TAROM care înregistrează întârzieri beneficiază de asistenţă din partea companiei pe durata aşteptării lor în aeroport, iar pasagerii curselor TAROM care au fost anulate vor fi reprogramaţi pe următoarele zboruri.
Compania TAROM îşi asigură pasagerii că depune toate eforturile pentru a relua programul de zbor normal, în condiţii de siguranţă.
Departamentul pentru Transporturi al PSD susţine într-un comunicat că problemele de zbor ale TAROM înregistrate în ultimele zile nu sunt cauzate de vremea nefavorabilă, ci de contractele de întreţinere dezavantajoase încheiate de actuala conducere, informează NewsIn.
"Pentru prima oară în istoria companiei, în condiţii meteorologice similare, din cauza lipsei unor servicii de întreţinere adecvate, numeroase curse interne şi internaţionale au fost anulate sau au avut întârzieri foarte mari. Din cauza condiţiilor meteorologice, ploaie care îngheaţă, avioanele care au staţionat peste noapte pe aeroportul „Henri Coandă" s-au aflat în imposibilitatea de a decola, câteva au decolat cu întârzieri majore sau s-a dispus comasarea curselor. Astfel, miercuri, 1 decembrie 2010, de Ziua Naţională a României, TAROM, singura companie naţională de transporturi aeriene, a decis anularea a 47 de zboruri.
Această situaţie gravă este cauzată de contractele de întreţinere dezavantajoase pentru compania TAROM, încheiate de actuala conducere, cu companiile prestatoare de servicii arondate aeroportului", se arată într-un comunicat al departamentului de specialitate al PSD, semnat de Dragoş Titea.
Departamentul pentru Transporturi şi Infrastructură al Partidului Social Democrat