Modelele cu mărimea 0 sunt istorie, în timp ce fetele voluptoase reprezintă viitorul vânzărilor cu profituri, spun cercetătorii de la Warwick Business School.
Veşti proaste pentru brandurile mari din modă odată cu un nou studiu care demonstrează că reclamele cu modele precum Miranda Kerr şi Irina Shayk descurajează vânzările, pentru că fac femeile să se simtă prost.
„A devenit o rutină ca modele atractive şi celebrităţi să apară în reclame, chiar dacă cercetări anterioare au relevat faptul că există reacţii amestecate la distribuirea acestora în campanii” a spus Tamara Ansons, doctor cercetător la Warwick Business School.
Pentru a ajunge la o concluzie în ceea ce priveşte această teorie, au fost aduse mai multe studii în care femeilor le-au fost arătate diverse reclame. Unele dintre acestea implicau un model atractiv pe pagina opusă produsului, altele prezentau modelul lângă produs, iar ultimele nu includeau niciun model.
Femeile care au văzut reclama cu modelul pe pagina opusă, adică au fost expuse subtil la imaginea ideală propusă, au primit răspunsurile pozitive. „Am descoperit că modul în care fotografia modelului perfect este folosită este foarte important în determinarea efectului negatic sau pozitiv asupra femeii şi a părerii de sine”, a spus Ansons, citată de „The Telegraph”.
O expunere subtilă duce, inconştient, la un proces de comparaţie socială a celei care priveşte, îndreptându-se natural către o părere negativă despre sine, dar o atitudine pozitivă asupra brandului. În contrast, când expunerea este flagrantă, precum reclama cu Miranda Kerr pentru brandul de băuturi răcoritoare, femeile devin conştiente de acest proces prin care ajung să se compare cu modelele şi adoptă o strategie defensivă pentru a nu mai ajunge la astfel de gânduri.
Studiul sugerează că acest lucru poate afecta produsul respectiv, prin tr