Renault a început vânzările pentru modelul Duster şi pe piaţa din Indonezia, acolo unde SUV-ul va fi comercializat sub sigla francezilor. Introducerea lui Duster pe cea mai mare piaţă din sud-estul Asiei face parte dintr-un plan mai amplu de relansare a mărcii Renault pe această piaţă, potrivit companiei.
Duster, vârful de lance al francezilor în încearcarea de a relansa brandul Renault pe această piaţă, urmează să fie asamblat în Indonezia, începând cu 2015. Însă până atunci modelul va fi importat, cel mai probabil din India. Renault nu a dat prea multe detalii despre unitatea de producţie sau despre configurarea modelului destinat acestei pieţe, însă Duster ar urma să fie asamblat din kituri semi-knockdown (componente care urmează să fie asamblate la destinaţie), importate din India.
SUV-ul este introdus prin reţeaua de dealeri Indomobil, parterul Renault în această ţară, prin intermediul căruia vor mai fi comercializate şi modelele Renault Koleos şi Megane RS, importate din Korea de Sud, respectiv Spania. Renault anunţă că Dusterul destinat pieţei indoneziene va fi propulsat de dieselul de 1,5 litri dCi.
Indonezia - zonă strategică pentru Asia de Sud-Est
"Indonezia devine o ţară cheie pentru dezvoltarea Renault în regiunea Asia-Pacific. Rata mare de creştere a pieţei auto va susţine dezvoltarea grupului, în condiţiile în care aducem din ce în ce mai multe modele care să răspundă nevoilor clienţilor indonezieni", a declarat Jerome Stoll, şeful pentru performanţă al Renault, citat de ANE.
Indonezia, al patrulea stat al lumii după numărul de locuitori, cu o populaţie de aproape 250 milioane, este totodată centrul economic al regiunii şi are cea mai mare piaţă auto, circa 780.000 unităţi vândute anul trecut.
Avantajul major al acestei pieţe, pe care Renault se bazează, este densitatea mică de maşini la mia de locuitori, doar 36, faţ