Cei care nu se pricep la digital nu vor mai avea un job in comunicare in cinci ani, chiar daca au idei bune de campanii, a declarat pentru Wall-Street.ro, Adrian Botan, director de creatie regional al agentiei McCann Erickson pentru Europa Centrala si de Est si creative partner pentru McCann Erickson Bucuresti.
El explica faptul ca nu toti cei care lucreaza in domeniul comunicarii trebuie sa devina specialisti in tehnologie, insa important este sa invete principiile de baza, cum functioneaza cele mai importante canale de promovare pe internet.
“Si mai este important sa lucrezi cu nativi, cu oameni care s-au nascut cu instrumentele acestea. Daca iti place latura asta si o intelegi, ai un viitor. Daca nu…nu. Acum povestile se desfasoara pe Google, Facebook sau Instagram, oamenii traiesc acolo. E bine sa ai copywriteri si art directori care au o viata sociala pe net. Este important sa ai in companie oameni influenti in social media”, explica Adrian Botan (foto sus).
Pe de alta parte, oricat de important ar fi cat de bine te pricepi la Google, Facebook sau Pinterest, un om de comunicare trebuie sa vina cu idei. Degeaba te pricepi la tehnologie daca nu ai idei. Si invers “Degeaba ai competente tehnice daca nu poti sa generezi o idee sau nu poti sa spui o poveste. Trebuie sa stii sa spui povesti”, afirma si Sebastian Olar (foto jos), copywriter-ul care a venit cu ideea pentru “Romanii sunt destepti”, campania prin care au fost schimbate predictiile Google despre Romania.
De altfel, proiectul lansat pentru batoanele de ciocolata Rom in iarna anului trecut este probabil cea mai reprezentativa campanie romaneasca realizata pana acum pe internet.
Campania a venit ca o continuare a proiectului "Rom american" lansat in 2010, iar in iunie a obtinut la Cannes Lions, cel mai mare festival de publicitate din lume, premiul Silver Lion la categoria