Lipsa banilor îi face pe consumatorii români să se orienteze către vinurile mai ieftine şi nu neapărat mai bune. Marii producători de vin din ţară spun că vânzările s-au redus cu circa 10% în primele şase luni ale anului. Sursa: AFP Photo
Mai atenţi la cheltuieli, românii se orientează către produsele mai ieftine, iar vinurile nu fac o excepţie. Cei care câştigau din ce în ce mai bine în anii trecuţi au început să cumpere vinuri din categoriile medium, premium sau chiar extra-premium. Acum, ca urmare a reducerii veniturilor, mulţi dintre aceşti consumatori ocazionali se îndreaptă către produsele din segmentul mediu şi către vinurile de o calitate îndoielnică. Vinurile din import nu sunt încă un pericol pentru vinurile din producţia internă. La finele lui 2008, acestea reprezentau circa 3% din piaţă.
Producătorii care şi-au calat producţia pe segmentul premium pot sta liniştiţi căci, aşa cum a explicat pentru evz.ro directorul general al Patronatului Naţional al Viei şi Vinului (PNVV), Ovidiu Gheorghe, „consumatorii de premium rămân fideli segmentului”. Cristian Fuga, directorul de marketing al producătorului Jidvei, spune că, la nivelul portofoliului companiei, vânzările au scăzut cu circa 4-5% în primul semestru. Contractarea pieţei cu 10% în acest interval ar putea fi compensată de vânzările din perioada de vară, propice pentru organizarea de evenimente. Astfel, viticultorii se aşteaptă ca rezultatele de la finalul anului să fie pozitive. 2009, un an bun pentru vin Viticultorii depind de capriciile vremii. Prea multă ploaie sau prea mult soare pot afecta producţia, atât din punct de vedere cantitativ, cât mai ales calitativ. „Până acum este un an bun. Ploile au ajutat culturile de viţă de vie. Dacă vom avea vreme călduroasă începând din august şi până la recoltare, vom avea o producţie bună nu numai cantitativ, ci şi calitativ”, consideră Ovidiu Gheorghe