Spre deosebire de începutul anului, când televiziunile au fost „lovite“ de reticenţa investitorilor, toamna pare să le priască staţiilor TV. Volumul de publicitate atras de televiziunile româneşti a scăzut în primele nouă luni ale anului cu 1% faţă de 2008. Posturile TV care au ştiut să „lase“ la preţ au înregistrat creşteri. În şedinţa de marţi a Consiliului Naţional al Audiovizualului, mai multe posturi TV au fost amendate sau atenţionate pentru că au depăşit limita de 12 minute de publicitate pe oră, admisă în cazul televiziunilor comerciale. Prima TV, Antena 1 şi B1 TV au fost amendate cu câte 2.500 de lei. Televiziunile nu se sinchisesc la această amendă „modică“, având în vedere că pot atrage venituri de câteva mii de euro pentru minutele în plus.
Este o anomalie într-o piaţă lovită de criză, când toţi clienţii publicitari au tăiat drastic din bugetele lor de promovare. De fapt, investitorii în reclame, care în prima parte a anului au fost precauţi şi au ţinut cu dinţii de bugete, se grăbesc acum, aproape de finele anului, să se promoveze. Şi, bineînţeles, televiziunile nu pot spune nu când e vorba de bani. Chiar dacă numărul GRP-urilor (puncte de audienţă) a crescut în cazul unora dintre posturile TV, preţurile sunt cu până la 20% - 30% mai mici faţă de anul trecut.
Pro TV, cea mai mare cotă de piaţă
Punctele de audienţă livrate de televiziuni în mediul urban au fost în scădere în prima parte a anului, până în luna aprilie. Cea mai serioasă diminuare a fost înregistrată în ianuarie, când staţiile TV au difuzat cu 27% mai puţină reclamă decât în aceeaşi perioadă din 2008.
Lucrurile au început să-şi mai revină în luna mai, când volumul de publicitate a crescut cu 5% peste nivelul din 2008, „urcuşul“ moderat menţinându-se până în septembrie, semn că investitorii au devenit mai relaxaţi şi au început să pro