Cele două companii au renunţat ulterior la produsele suspecte
Unele ţări asiatice au renunţat la produsele vândute de firmele chinezeşti implicate în scandal
Criza laptelui contaminat din China a atins două mari companii occidentale care fac afaceri în această ţară, Starbucks şi KFC, şi, probabil, va avea repercusiuni şi în alte ţări asiatice care au importat produse lactate chinezeşti, notează publicaţia Wall Street Journal. Nu se ştie deocamdată dacă aceste produse au ajuns şi în Europa. Această ştire a venit în momentul în care Hong Kong-ul a ordonat retragerea de la vânzare a îngheţatei preparate cu laptele contaminat cu melamină, compusul toxic care a provocat moartea a patru bebeluşi şi intoxicarea a peste 6.200, după îngurgitarea substanţei prezentă în mari cantităţi în laptele praf. Substanţa este una chimică, folosită la diverse procedee industriale precum tăbăcirea pielii, şi produce afecţiuni grave ale sistemului urinar şi reproducător.
Atât Starbucks (cel mai mare lanţ de cafenele din lume, prezent şi în România), cât şi KFC (reţea de fast-food, de asemenea cunoscută românilor) au recunoscut în comunicate de presă date publicităţii ieri că au achiziţionat produse de la furnizorul local Mengniu Dairy Co., identificat în ultimele zile drept unul dintre producătorii de lapte contaminat, scrie publicaţia britanică The Telegraph. Starbucks a anunţat că lucrează împreună cu Mengniu pentru a se asigura că laptele servit în cafenelele sale este sigur şi nu face parte din loturile contaminate.
Până se lămureşte situaţia, Starbucks nu va mai servi lapte provenind de la acest furnizor în cafenelele sale. Compania Starbucks „este conştientă că Mengniu… a confirmat contaminarea în anumite loturi de lapte lichid… aşa că a retras voluntar tot laptele provenind de la Mengniu”. Starbucks are 141 de cafenele în China, cea