Asa cum vinilul a oferit o modalitate compact discului de a deveni un mijloc pentru muzica, astfel ar putea fi CD-urile inlocuite de cardurile de memorie de marimea unei unghii, scrie presa internationala.
SanDisk Corp., patru mari case de discuri si retailerii Best Buy si Wal-Mart spera ca albumele vor fi vandute sub forma cardurilor de memorie microSD, care vor furniza cel putin un flux suplimentar de vanzari. Companiile urmeaza sa dezvaluie planul de vanzare a cardurilor de memorie incarcate cu muzica in format MP3, care vor putea fi copiate gratuit.
Numit “slotMusic”, noul format apeleaza la doua segmente de public. Majoritatea albumelor sunt vandute in format fizic - 449 de miloane de CD-uri au fost vandute in 2007, in timp ce 50 de milioane au fost digitale, potrivit Nilsen SoundScan, iar CD-urilor inca le scade popularitatea. Albumele vandute prin CD-uri au scazut cu 19% anul trecut.
Avand in vedere acest lucru, casele de discuri Vivendi Universal Music Group, Sony BMG, Warner Music Group si EMI Group spera ca slotMusic poate fi o alta sursa fizica de venituri si una mai variabila decat CD-urile, dat fiind tipul de gadget-uri pe care oamenii il au in jurul lor in ziua de azi.
Spre deosebire de lansarea CD-urilor, cand oamenii si-au cumparat noi playere, multi oameni au deja posibilitatea de a asculta albumele slotMusic, deoarece multe telefoane mobile si playere multimedia suporta card-uri microSD.
Aceste noi albume vor veni cu un transformator USB care le va permite cumparatorilor sa foloseasca slotMusic cu ajutorul computerelor.
“In special in acest tip de climat economic, ideea de a utiliza un dispozitiv electronic pe care deja il detii pentru a asculta muzica este mai util decat sa cumperi un player special”, a declarat Daniel Schreiber, care conduce divizia de audio-video a SanDisk, care a creat formatul microSD si lucr