Foto: Christian Silva / Intact Images În această iarnă, firmele de deszăpezire vor avea un timp mai scurt pentru curăţarea drumurilor. În urma noilor norme, costurile vor fi reduse cu până la 30%. Ieri, Ministerul Transporturilor a semnat ordinul privind prevenirea şi combaterea înzăpezirii drumurilor publice. Noile reglementări reduc costurile şi timpii de intervenţie. Practic, costurile au fost reduse şi prin faptul că cei care au contracte de deszăpezire vor fi plătiţi pentru un program de 8 ore. Nu vor mai fi plătite utilajele care staţionează, iar numărul acestora a fost redus cu peste 20%. În consecinţă, noile norme prevăd şi dotarea utilajelor de deszăpezire cu echipamente de mare eficienţă (de exemplu lamă de mari dimensiuni pentru zăpadă, plug universal, turbofreză de mare capacitate, cablu/bară rigidă de remorcare autovehicule, răspânditor de mare capacitate etc).
Mai departe, în vechiul normativ deszăpezirea drumului pe minimum o bandă de circulaţie s-a făcut la maxim 10 ore după încetarea viscolului, iar prin noul normativ se face după maxim 8 ore. Curăţirea zăpezii de pe platforma drumului de nivel de intervenţie 1 în vechiul normativ s-a făcut în maxim 4 zile, iar în noul normativ se face în maxim 2 zile.
Tot în vechiul normativ, deszăpezirea drumului cu nivel de intervenţie 2 pe minim o bandă de circulaţie s-a făcut la maxim 24 ore după încetarea viscolului, iar în noul normativ se face după maxim 12 ore.
Curăţirea zăpezii de pe platforma drumului cu nivel de intervenţie 2 în vechiul normativ s-a făcut în maxim 5 zile, iar în noul normativ se face în maxim 3 zile. În vechiul normativ deszăpezirea drumului de nivel de intervenţie 3 pe minim o bandă de circulaţie s-a făcut la maxim 48 ore după încetarea viscolului, iar în noul normativ se face după maxim 16 ore. Curăţirea zăpezii de pe platforma drumului de nivel de inter