Bunge Romania, liderul pietei locale de ulei vegetal si producatorul marcilor Floriol, Unisol si Raza Soarelui, a inregistrat in primele noua luni ale acestui an o crestere de 15% a cifrei de afaceri in euro comparativ cu perioada similara din 2008.
De asemenea, cota de piata a producatorului a crescut in aceasta perioada, Bunge detinand in prezent peste 40% din vanzarile totale de ulei vegetal ale pietei locale, potrivit reprezentantilor companiei.
La obtinerea acestor rezultate a contribuit insa faptul ca volumul de ulei imbuteliat consumat in fiecare gospodarie a fost anul acesta relativ constant, nefiind inregistrate scaderi semnificative ale vanzarilor. Cu toate acestea, in 2009 a crescut cantitatea de ulei achizitionata sub marcile private ale retailerilor, segment pe care Bunge a reintrat in cursul acestui an.
"Avand in vedere elasticitatea pietei in raport cu pretul, ne-am pozitionat oferta si catre livrari de ulei imbuteliat tip private label pentru jucatorii din piata, din care amintim grupul Metro, Kaufland si Rewe", a declarat Cristian Ungureanu (foto), 33 de ani, cel care a preluat conducerea operatiunilor Bunge Romania in luna mai a acestui an. Ungureanu a adaugat ca pentru depasirea crizei nu sunt necesare doar actiuni de reducere a costurilor si consolidare, ci si investitii de repozitionare si de crestere a veniturilor companiei.
Bunge a finalizat recent investitii de aproximativ 25 de milioane de dolari in modernizarea fabricii de la Buzau si achizitia de noi linii de productie.
"Ne propunem ca in perioada urmatoare sa producem si ulei de rapita, pe fondul cererii mari din piata internationala", a mai spus directorul general al Bunge Romania, companie cu afaceri de peste 214 mil. euro in 2008.
Noua capacitate de productie de la Buzau, singura pe care Bunge o mai detine pe plan local dupa ce a inchis in ultimii ani