Pavel Pliusnin a declarat că echipajul nu a reuşit să furnizeze informaţii extrem de importante turnului de control în secundele dinaintea prăbuşirii. Potrivit unui site rusesc, el le-a cerut insistent piloţilor să meargă către un alt aeroport: "Li s-a oferit posibilitatea să meargă la aerodromul de rezervă, dar au refuzat".
"Mi-a rămas suficient carburant. Voi face o încercare de aterizare, iar dacă nu reuşesc voi merge la un alt aeroport", ar fi spus căpitanul aeronavei prezidenţiale, potrivit lui Pliusnin. În timp ce se apropiau, "nu ne-au oferit date despre altitudine". Întrebat de ce, controlorul a răspuns "de unde să ştiu? Pentru că vorbeau ruseşte prost". "Vorbeau ruseşte, dar era foarte greu pentru ei să comunice cifre", a adăugat el.
Potrivit unor analişti, Lech Kakzinski sau un înalt oficial militar de la bord i-ar fi ordonat căpitanului să aterizeze. Preşedintele, care a mai avut dispute cu piloţii, s-ar fi temut că o eventuală întârziere la comemorarea a 70 de ani de la masacrul de la Katin l-ar fi pus în dificultate înaintea alegerilor prezidenţiale.
Pavel Pliusnin a declarat că echipajul nu a reuşit să furnizeze informaţii extrem de importante turnului de control în secundele dinaintea prăbuşirii. Potrivit unui site rusesc, el le-a cerut insistent piloţilor să meargă către un alt aeroport: "Li s-a oferit posibilitatea să meargă la aerodromul de rezervă, dar au refuzat".
"Mi-a rămas suficient carburant. Voi face o încercare de aterizare, iar dacă nu reuşesc voi merge la un alt aeroport", ar fi spus căpitanul aeronavei prezidenţiale, potrivit lui Pliusnin. În timp ce se apropiau, "nu ne-au oferit date despre altitudine". Întrebat de ce, controlorul a răspuns "de unde să ştiu? Pentru că vorbeau ruseşte prost". "Vorbeau ruseşte, dar era foarte greu pentru ei să comunice cifre", a adăugat el.
Potrivit unor analişti, Lech Kakzins