Incepand cu 1 ianuarie, noul Cod Fiscal aduce in premiera taxa pentru prima inmatriculare, aplicabila atat masinilor noi, cat si celor second-hand.
Uniunea Eurpeana ne da in judecata la Curtea Europeana tocmai din cauza acestei taxe pentru prima inmatriculare considerata a fi neconforma cu legislatia europeana in domeniu, anunta Ziua.
In cazul in care Curtea Europeana de Justitie va hotara ca aceasta taxa este una neeuropeana, atunci statul roman va trebui sa modifice legea. Mai mult, Romania, Ungaria si Polonia ar putea primi chiar o amenda usturatoare.
Asa cum aratam intr-un articol precedent din 5 ianuarie, introducerea taxei pentru prima inmatriculare a fost puternic contestata inca de la inceput, avand castigatori si perdanti certi.
Aplicata de stat ca o masura antipoluare, taxa pentru prima inmatriculare este in realitate o masura care urmareste avantajarea producatorilor autohtoni de automobile, precum si a importatorilor de masini noi.
Mai mult, importatorii de masini second-hand acuza statul roman ca a introdus aceasta masura la presiunile importatorilor de automobile noi.
O taxa contestata
Ministrul Mediului, Sulfina Barbu, declara anterior ca numai grija pentru mediul inconjurator a fost motivul introducerii acestei taxe si ca hotararea a fost luata dupa consultari cu ministrul Finantelor. Taxa ar fi - in opinia doamnei ministru - una conforma cu cerintele UE.
Numai ca lucrurile nu stau deloc asa. Atat Ungaria si Polonia care au introdus si ele imediat dupa integrare astfel de masuri protectioniste, sunt contestate de UE tocmai pentru aceste legi si se pare chiar ca vor primi o sanctiune.
Mai mult, chiar comisarul european Ludovic Orban si-a declarat dezamagirea fata de aceasta taxa care nu corespunde normelor europene.
Cine castiga
Castigatori