În urma unei campanii de verificare a condiţiilor de acordare a ajutorului social, inspectorii de muncă au suspendat peste 950 din cele aproape 1.200 de dosare verificate. De vină par să fieîn primul rând asistenţii sociali, care nu au completat dosarele de acordarea a venitului minim garantat. În paralel, alte 16 persoane care primesc indemnizaţie de handicap au fost trimise la reevaluare
Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Braşov a derulat în perioada 7 iunie - 9 iulie o campanie de verificare a condiţiilor de stabilire şi acordare a venitului minim garantat. Inspectorii au verificat aproape 1.200 de dosare de acordarea a acestui ajutor social la 17 primării din judeţul Braşov. Pentru că nu se îndeplineau condiţiile de acordare, 952 din aceste dosare au fost suspendate la plată. În timp ce la unele primării nu s-au constatat nereguli, au fost şi localităţi în care
s-au suspendat toate ajutoarele sociale. În foarte multe cazuri, dosarele nu cuprindeau nici măcar cererea de solicitare a ajutorului social. „Am constat lipsa unor documente. Constarea acestor deficienţe duce la suspendarea din plată a dosarelor până la momentul în care asistenţii sociali vor duce la remediere deficienţele”, ne spune Doina Jucălea (foto), inspector şef ITM Braşov.
Beneficiarii şi-ar putea pierde definitiv ajutorul
Inspectorii au acordat termene până la care asistenţii sociali din primării trebuie să completeze aceste dosare, în cazul în care nu o fac, persoanele şi-ar putea pierde de tot ajutorul social.
În aceeaşi perioadă, echipe mixte formate dintr-un inspector social de la ITM, un medic de la Direcţia de Sănătate Publică şi un psiholog de la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului au verificat şi modul de încadrare a persoanelor cu handicap. „Din totalul celor 497 de dosare verificate, echipele s-au deplasat l