În ciuda scăderii numărului de abonaţi şi a creşterii comisioanelor pentru colectarea taxei, SRR a reuşit să încheie anul 2007 cu un profit de 26.000 de euro În 2007, Societatea Română de Radiodifuziune (SRR) şi-a strâns serios cureaua, chivernisindu-şi fiecare „bănuţ”, pentru a încheia anul cu profit. Raportul de activitate al SRR, finalizat în aceste zile, indică un profit de doar 87.961 lei (reprezentând 26.415 euro, calculat la cursul mediu BNR de 3,33 lei/euro).
Profitul net este cu 94% mai mic decât cel realizat în anul precedent şi arată că 2007 a fost un an dificil pentru Radiodifuziunea Română sub aspect financiar.
Documentul ce va fi înaintat spre aprobare parlamentului precizează că, spre deosebire de alţi ani, condiţiile au fost vitrege pentru activitatea SRR. În primul rând, a crescut comisionul cedat societăţilor care colectează taxa radio. Apoi, autorii raportului deplâng faptul că taxa radio s-a menţinut sub valoarea celei stabilite în 2001, fiind erodată în ultimii ani de inflaţie.
Cuantumul acesteia este nemodificat din 2004, fiind cel mai mic din Europa. Mai mult, s-a diminuat continuu numărul plătitorilor de taxă radio, rata de scădere fiind de peste 10.000 de persoane pe lună.
Defectul actualei legislaţii este că o persoană poate renunţa pe propria-i răspundere la plata taxei, fără să existe posibilitatea de verificare a veridicităţii acestei declaraţii. În aceste condiţii, managementul societăţii a stat cu ochii ca pe butelie pentru orice sumă cheltuită.
Publicitatea a crescut cu 72%
Veniturile din taxa radio s-au ridicat în 2007 la 173,6 milioane lei (52,1 milioane euro), reprezentând 52,4% din totalul veniturilor. Semnificativă este creşterea veniturilor de la bugetul de stat, cu 12% mai mult faţă de anul precedent. Este pentru prima dată când statul a aloca