» Serviciile oferite sunt gratuite pentru clienti, de remuneratia lor ocupandu-se banca.
» De cele mai multe ori, constantenii nu cred ca pentru astfel de servicii nu li se percept axe suplimentare.
societatile de brokeraj bancar, care au intrat pe piata constanteana in anul 2004, incep sa aiba din ce in ce mai multi clienti. Principiul dupa care functioneaza este exact inversul relatiei normale client–banca. In acest caz, clientul nu se mai duce la banca decat pentru a semna actele finale, de cautarea celui mai bun credit si de relatia cu banca ocupandu-se o persoana specializata. "Suntem interfata dintre client si banca, asa cum farmaciile sunt interfata dintre client si producatorul de medicamente", spune Anca Bidian, general manager. Pentru a castiga cat mai multi clienti, brokerul de asigurari se va deplasa acolo unde ii cere clientul, chiar si in afara programului de lucru al bancilor.
Societatile de brokeraj colaboreaza cu mai multe banci, uneori de ordinul zecilor. Principala problema cu care se confrunta este mentalitatea constantenilor, care nu cred ca nu li se percepe nici un comision pentru serviciile oferite. "Noi suntem platiti de banca, cu un anumit procent", a precizat Anca Bidian, fara sa dezvaluie cuantumul acestuia. Pentru ca angajatii sa nu fie tentati sa faca intelegeri cu anumite banci, acestia sunt platiti la fel, indiferent de societatea cu care au incheiat contractul. In Constanta, clientul obisnuit al brokerilor de credite sunt tinerii cu varste cuprinse intre 28 si 40 de ani, cu venituri medii, cuprinse intre 10 si 11 milioane lei vechi, care acceseaza credite de nevoi persoanele. 60% din creditele acordate sunt in valuta, restul de 40% fiind in lei. In Constanta, clientul obisnuit al brokerilor de credite sunt tinerii cu varste cuprinse intre 28 si 40 de ani, cu venituri medii.
SPECIALISTU