Piata de retail din Romania devine tot mai dinamica si odata cu intrarea in sectorul magazinelor de tip discount a unui nou jucator, concurenta dintre hipermarketuri se muta si in randul magazinelor cu reduceri, iar un duel 100% nemtesc se transpune si pe piata locala
Piata locala a magazinelor de tip discount devine tot mai bogata si aproape toti marii jucatori din domeniu sunt prezenti in Romania.
Grupul Aldi, al zecelea operator de retail din lume, cu o cifra de afaceri de peste 39 miliarde euro pe plan global, a intrat pe piata din Romania prin crearea unei firme controlata in totalitate de subsidiara sa austriaca, Hofer.
Sursele de pe piata citate de Budapest Businees Journal sustin ca grupul german analizeaza posibilitatea extinderii pe piata romaneasca, insa proiectul se afla in primele stadii ale dezvoltarii.
In urmatorii patru ani, grupul german Lidl&Schwarz, rivalul traditional pe piata germana planuieste sa deschida in Romania, 15-20 magazine pe an, investitia medie pe magazin fiind de aproximativ zece milioane euro, potrivit informatiilor prezentate de companie la inceputul acestei saptamani, intr-o conferinta de presa. Grupul isi amanase anul trecut intrarea pe piata romaneasca datorita pretului ridicat al terenurilor de la noi din tara, dar a decis sa-si reia planurile de expansiune datorita potentilalului economic foarte mare.
Primul magazin intrat pe piata din Romania a fost Profi, in anul 2000, care apartine de grupul franco-belgian Louis Delhaize. Patru ani mai tarziu, in 2005, alti trei jucatori isi fac aparitia pe piata locala: Penny Market (Rewe), Kaufland (Lidl & Scwarz) si Plus Discount (Tengelmann). In acest an, un nou jucator important la nivel international si-a anuntat intrarea pe piata, este vorba de retailul german Aldi.
Conceptul folosit de magazinele care ofera reduceri este unul simplu: produse d