Documente:
Studiu Eurostat
(07.04.2006) PDF
In primul trimestru al anului trecut, peste 23% dintre cetatenii Uniunii Europene au utilizat internetul in scopul achizitionarii de bunuri si servicii, cartile si serviciile de turism fiind cele mai cumparate produse de catre europeni, evidentiaza un studiu al Biroului de Statistica al Uniunii Europene, Eurostat.
Printre preferintele cumparatorilor on line s-au mai numarat si articolele de imbracaminte si sportive, precum si filmele si muzica.
Studiul Eurostat evidentiaza ca in primul trimestru al anului trecut, aproximativ jumatate din populatia Uniunii Europene (43%) a utilizat internetul in mod regulat, respectiv cel putin o data pe saptamana, dar ca numarul celor care nu au accesat deloc internetul este la fel de mare.
Diferentele dintre tarile membre sunt semnificative, cele mai ridicate niveluri de utilizare constanta a internetului intalnindu-se in tari precum Suedia (76%), Olanda (74%) si Danemarca (73%), iar cele mai scazute in Grecia (18%), Cehia si Cipru (26% fiecare).
In perioada analizata de catre Biroul de Statistica al Uniunii Europene, peste 23% dintre locuitorii Uniunii Europene au utilizat internetul pentru cumpararea de produse si servicii, cele mai vandute produse fiind cartile si serviciile de turism, in proportie de 7,9% si respectiv 7,8% din totalul comenzilor on line.
Alimentele si serviciile financiare si de asigurare s-au clasat pe ultimele locuri in clasamentul cumparaturilor on line.
Geografic, cumparaturile on line au fost efectuate cel mai mult in tari precum Suedia (50,3%), Danemarca (48%) si Marea Britanie (44,1%), iar cel mai putin de catre cetatenii statelor baltice, doar 2,2% dintre lituanieni si 4,8% dintre letoni. Rezultate foarte mici inregistreaza si Grecia (2,5%), Cipru (5,1%), Cehia (5