Reorganizarea sistemului de învăţământ din judeţul Braşov este absolut necesară. Scăderea ratei natalităţii şi implicit a populaţiei şcolare, precum şi infrastructura care lasă de dorit în multe dintre instituţiile de învăţământ au determinat Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) să creeze o strategie de reorganizare a sistemului educaţional judeţean. Strategia a fost adusă la cunoştinţa primarilor din localităţi în mai multe rânduri, ultima prezentare pe această temă având loc ieri, în cadrul Comisiei Consultative, reîntrunită la sediul Prefecturii Braşov. Carmen Tănăsescu, şeful IŞJ, a prezentat starea în care se află învăţământul braşovean în prezent, precum şi proiectele de dezvoltare, finanţate prin fonduri europene şi de Ministerul Educaţiei.
Pentru a facilita o mai bună eficienţă financiară, şcolile şi grădiniţele se vor regrupa în centre bugetare. Astfel, din 487 de unităţi şcolare, câte sunt în prezent, vor mai rămâne 272 cu personalitate juridică, la care vor adera celelalte instituţii. Revendicarea sediilor în unele cazuri, dar mai ales scăderea populaţiei şcolare va determina comasarea şcolilor şi grădiniţelor în sedii comune, în funcţie de posibilităţi. În judeţ există în medie 21 de elevi într-o clasă, faţă de 28, cât ar trebui să existe în mod normal. „Preconizăm că abia peste opt ani populaţia şcolară va tinde să crească”, a declarat Tănăsescu. Situaţia cea mai gravă este în mediul rural. „11% dintre părinţi nu-şi mai trimit copiii la şcoală”, a precizat Tănăsescu. Partea bună a lucrurilor este că, în acest fel, dascălii au un control mai mare asupra elevilor, raportul elev /profesor fiind de 13,2, mai bun decât media pe ţară.
Şeful ISJ le-a mai explicat încă o dată primarilor prezenţi la întrunire, cum se derulează finanţările pe proiecte. „Pentru reabilitarea şcolilor se derulează proiecte prin Banca Europeană de Investiţii. Banca face p