MECTS vrea sa creeze o baza de date privind subiectele la examene, un prim pas fiind evaluarile initiale, tocmai pentru ca de cativa ani sunt discutii legate de subiectele formulate de CNEE, initiativa avand la baza nevoia de adaptare a programului de invatare la clasa la particularitatile elevului. Secretarul de stat in Ministerul Educatiei, a precizat, sambata, pentru Mediafax, ca ministerul utilizeaza, ca resursa, testele create de fiecare dascal in parte, pentru a construi o banca de instrumente de evaluare unica.
"Tocmai pentru ca exista, de prea mult timp, discutii in jurul subiectelor formulate de CNEE (Cenrtul National de Evaluare si Examinare - n.r.), am dorit ca, in elaborarea subiectelor, sa se tina cont, in primul rand, de experienta la clasa a fiecarui profesor. Cu siguranta, testele primite ne vor sprijini in adaptarea evaluarii la profilului fiecarui elev, evitand, poate, anumite disfunctionalitati. Asta nu inseamna, insa, ca sistemul isi propune renuntarea la standarde", sustine Oana Badea.
Potrivit acesteia, instrumentul evaluarii initiale determina o abordare adaptata a procesului de invatare la particularitatile elevului.
"Cu alte cuvinte, colegii nostri nu mai fac ceea ce se intampla trist pana acum: redactau o planificare perfecta, intalneau la clasa elevi cu particularitati individuale si de grup, dar se chinuiau si ei, si elevii lor, sa respecte minunatul document. Ceea ce spunem in 2011 e ca, in cele 10 saptamani de scoala, ramase pana la sfarsitul semestrului, dascalul preda exact cat poate sa asimileze elevul din fata sa", a spus secretarul de stat.
Referindu-se la resursele utilizate de profesor, pentru buna desfasurare a testelor initiale, Badea arata ca "pentru toate cadrele didactice din Romania, o foaie simpla de hartie, un instrument de scris si subiectul dictat sau scris pe tabla erau sufici