La 10.000 de euro iti poti cumpara o masinuta electrica modesta cu performante demne de un scuter, daca mai pui 5.000 de euro poti avea un vehicul in care incap (greu) patru oameni, iar autonomia trece totusi de 100 km. Urmeaza masinile electrice compacte pe care marii producatori abia le-au anuntat: pret de 25-30.000 euro si autonomie de circa 130 km. Totusi, la acesti bani ai toate sansele sa-iti iei doar o masina de clasa mini, insa pentru cine are 100.000 de euro de dat pe o "electrica", exista o masina cu acceleratie de Ferrari si autonomie de peste 300 km. Modelul elecric suprem costa 300.000 de euro, insa anual sunt construite doar zece.
Cele mai ieftine sunt mici, neatractive si prea putin practice
Se vorbeste mult de masini electrice, chiar daca marii producatori abia acum lanseaza primele astfel de modele. Totusi, parcurgand standurile salonului auto de la Paris se poate constata ca exista multi producatori care vand de ani buni masini electrice, insa sunt putin cunoscuti si nici nu vand in volume mari.
Cele mai ieftine masini electrice costa sub 10.000 de euro, dar problema este ca sunt de mici dimensiuni (cam cat un smart), motorul este demn de un scuter, viteza maxima abia trece de 50 km/h, iar autonomia e cam de 60 km. Cele mai ieftine vehicule electrice au aspect de buggy, altele sunt mici furgoane care pot transporta maxim 500 kg iar autonomia maxima e atinsa daca se merge constant cu o viteza de circa 40 km/h.
Astfel de masini sunt prea putin practice pentru un om care vrea un mod eficient de a se duce la serviciu. Exista insa si masini ceva mai mari care au si o autonomie superioara (130 - 150 km), insa si preturi pe masura (14.000 - 24.000 euro). Companii precum Aixam, Microcar sau EVE produc mici modele electrice care au cam 3 metri lungime, autonomie de 110 - 150 km si viteza maxima ce nu trece de 75 k