Romania trebuie sa transpuna in legislatia nationala modificarea unor directive europene in materie de TVA de la 1 ianuarie 2010, asa-numitul „pachet de TVA", insa cadrul legal este inca „in lucru" la Ministerul Finantelor.
Cu cat Finantele intarzie adoptarea noilor reglementari, firmelor le ramane tot mai putin timp sa-si planifice resursele si sa ia masurile necesare in scopul reconfigurarii sistemelor interne de raportare a operatiunilor si pentru a asigura o imagine clara si corecta a raportarilor fiscale obligatorii catre stat.
„Scopul principal al modificarilor mentionate vizeaza determinarea locului impozitarii din punct de vedere al TVA pentru prestarile de servicii internationale urmarindu-se in principal ca serviciile sa fie impozitate in tara unde se realizeaza consumul acestora de catre beneficiari", a explicat pentru ZF Adina Vizoli, manager in cadrul NNDKP Consultanta Fiscala.
In linii mari, prestarile de servicii internationale catre alte companii vor fi supuse TVA in tara beneficiarului, in timp ce prestarile de servicii catre persoane fizice vor fi supuse TVA in continuare in tara prestatorului. Totodata, sunt reglementate o serie de exceptii pentru anumite categorii de servicii cu scopul de a fi impozitate in tara unde se realizeaza consumul, a mai spus Vizoli.
Indiferent daca guvernantii isi doresc sau nu sa modifice legea fiscala in an electoral si sa starneasca, ca de fiecare data, dezbateri contradictorii pe marginea modificarilor, de data aceasta se pare ca nu au de ales. „Ramane de vazut insa cand vor da politicienii unda verde publicarii noului pachet de TVA pentru ca acest lucru va avea efecte semnificative asupra planificarii resurselor pe care agentii economici care vor fi afectati de noile modificari in materie de TVA vor trebui sa le planifice si utilizeze pentru adaptarea la noile cerinte legislative".
Daca