“Nu avem încă un feedback pentru noul Mercedes Sprinter deoarece dumneavoastră, jurnaliştii, sunteţi primii care îl veţi testa. Sperăm însă ca piaţa din România să ne ajute să rămânem primi pe segmentul de autoutilitare medii şi mari din Europa”, a declarat Boris Billich, CEO al Mecedes România, în conferinţa de presă de la Bucureşti.
Boris Billich a spus că unul dintre puntele forte ale noii maşini este reprezentat de consumul de numai 6,3 la suta de kilometri, de motorizarea care respectă normele de poluare Euro VI şi de o serie de sisteme de siguranţă inovatoare. Cel mai important aspect îl constituie preţul. Astfel, noul model începe de la 24.999 euro cu tva, iar – aşa cum ne-a precizat unul dintre reprezentanţii companiei – modelul Diesel, cu toate opţiunile, costă undeva la 30.000 euro.
Printre sistemele care echipează noul Sprinter întâlnim Crosswind Assist (senzori de detectare a rafalelor de vânt), Collision Prevention Assist (pregăteşte sistemul de frânare în cazul unei coliziuni), Highbeam Assist (controlează automat faza lungă a vehiculului asigurând astfel maximă vizibilitate), Lane Keeping Assist (avertizează şoferul prin semnale sonore dacă se părăseşte, accidental, banda de mers), Blind Spot Assist (detectează vehiculele aflate în punctul mort şi pe care şoferul nu reuşeşte să le sesizeze).
Gama de motorizări rămâne neschimbată şi cuprinde propulsoare de patru şi şase cilindri cu puteri cuprinse între 95 şi 195 de cai putere. Mai există un motor supraalimentat de 1,8 litri cu sistem de injecţie directă care dezvoltă 156 cai putere. Inovaţia constă şi în faptul că acest motor este disponibil şi în versiunea cu propulsie de gaz natural.
Transmisia se realizează cu o cutie în şase trepte dar există şi trasmisie în şapte trepte Tronic Plus.
Interiorul a cunoscut îmbunătăţiri, scaunele oferă un confort sporit, volanul ş