Convieţuirea la guvernare a două forţe politice este un lucru dificil, asta nu este o noutate. Cum forţele politice care guvernează acum România au, teoretic, orientări diferite, ne-am fi aşteptat ca tocmai acest conflict ideologic să fie cauza dificultăţii acestui mariaj întru binele ţării. Nu, normal că nu, doar suntem în România, iar aici viaţa, cu ale ei bune şi rele, mai ales rele, bate ideologia întotdeauna!
Că s-au spart ministere, s-au creat posturi noi, ştim! Totul pentru binele general, astfel încât împărţeala echitabilă a scaunelor şi, ulterior, a banilor din contracte să nu cumva să împieteze asupra bunului mers al guvernării. Spre exemplu, avem două ministere de finanţe, unul pesedist şi unul pedelist, şi dacă mai adăugăm şi Ministerul Fondurilor Europene, structură desprinsă tot din vechiul minister mare al Finanţelor, am avea practic trei ministere. E doar un exemplu de cum funcţionează împărţeala. Sau, Doamne-Fereşte, se asigură unii că ceilalţi nu vor fura mai mult? N-avem dovezi, nu mergem mai departe!
Problema este că toată această schimbare administrativă duce la situaţii care pot părea comice atunci când vorbeşti despre ele. Dar doar atât. Să le luăm pe rând, fără pretenţia de a fi exhaustivi:
-Transelectrica şi Transgaz trec de la Economie la Finanţe. Cele două companii erau de fapt cu numele în bătătura liberalilor, a Economiei lui Vosganian, prin OPSPI, dar şeful mai de-aproape este pesedistul Niţă, care este ministrul delegat pentru Energie. Acum, pentru că liberalii au simţit că pierd controlul celor două companii de transport de gaz şi electricitate, fac proiect de lege să le treacă direct la Finanţe, unde şef (sau, mă rog, aproape şef, că n-are drept să dea cu pixul pe bugetul ţării, ca un ministru care se respectă) este Chiţoiu, al lor. Iar motivaţia iniţiatorilor ne jigneşte inteligenţa: "Procedura este necesară pentr