clujean înregistrează în prezent pierderi de ordinul zecilor de milioane de euro, ca urmare a faptului că Orientul îndepărtat inundă atât piaţa europeană, cât şi pe cea românească cu clujean înregistrează în prezent pierderi de ordinul zecilor de milioane de euro, ca urmare a faptului că Orientul îndepărtat inundă atât piaţa europeană, cât şi pe cea românească cu sutiene şi chiloţi contrafăcuţi marca Jolidon.
Flagelul produselor contrafăcute, adus pe meleagurile dâmboviţene din Orientul îndepărtat, a început, în ultimii doi ani, să toace mărunt şi mărci româneşti cu renume internaţional. După ce românii cu venituri mici au fumat, ani la rândul, ţigări "Carpaţi" contrafăcute, produse dincolo de Prut, în Republica Moldova, "consumatorii" de mărci falsificate autohtone s-au reorientat spre gusturi mult mai rafinate.
Industria producătoare de lenjerie intimă
De mai bine de doi ani, cea mai putenică companie producătoare delenjerie intimă din România, Jolidon, înregistrează mari pierderi atât financiare, cât şi din punct de vedere moral, ca urmare a prezenţei pe piaţa românească a propriei mărci aplicate pe produse de calitate îndoielnică importate din China şi Vietnam. "Ne confruntăm periodic cu fel de fel de importuri care aruncă pe piaţă, culmea, nu numai pe cea autohtonă, ci şi în alte ţări din Europa, marfă chinezească care are aplicată marca Jolidon. Numai anul trecut am avut de a face cu un număr de cinci importuri de lenjerie intimă din China, venită pe filiera unor societăţi comerciale din România, cantităţile fiind destul de însemnate", a declarat pentru Adevărul preşedintele Jolidon, Gabriel Cârlig.
Anul trecut, producătorul de lenjerie a demarat un program împreună cu Autoritatea Naţională a Vămilor în privinţa identificării modului în care produsele contrafăcute intrau pe piaţa românească, tocmai la ele acasă. Astfel, autorităţile vam