Rupert Murdoch, magnatul care detine gigantul media News Corp., a lansat un atac puternic la adresa Google si este mai hotarat ca niciodata sa taxeze continutul website-urilor publicatiilor pe care le detine. Murdoch vede in iPad un posibil salvator al industriei ziarelor, scrie The Guardian.
Miliardarul si-a reluat atacurile asupra motoarelor de cautare, cum ar fi Google, pe care le-a acuzat ca fura continut de la canalele traditionale. El a declarat ca industria ziarelor trebuie sa ia pozitie si sa taxeze accesul la continut, folosindu-se in acelasi timp de legislatia din domeniul copyright-ului pentru ca articolele sa nu poata fi utilizate fara permisiune.
"Google sau Microsoft nu vor mai prelua articole fara plata, exista o lege a copyright-ului", a declarat Murdoch.
El a aratat ca motoarele de cautare au profitat de agregarea continutului, dar ca zilele stirilor gratuite trebuie sa ia sfarsit.
In iunie, ziarele britanice ale lui Murdoch Times si Sunday Times vor taxa accesul la continut, pe langa Wall Street Journal, care opereaza deja un astfel de sistem.
Totusi, conform unor critici, consumatorii s-au obisnuit prea mult sa beneficieze de stiri online gratuite si nu vor plati abonamente in numar suficient de mare pentru a se pune bazele unui model de business viabil pentru jurnalismul de calitate. Murdoch a respins aceste temeri, in opinia sa consumatorii putand fi obligati sa-si schimbe obiceiurile. "Daca nu vor mai avea de ales, vor incepe sa plateasca. Nimeni nu va percepe taxe foarte mari", a declarat el.
Murdoch a criticat, de asemenea, The New York Times, principalul rival al WSJ, spunand ca planurile de taxare a accesului la continut ale ziarului trebuie sa fie mai restrictive. "Cred ca toate ziarele din Statele Unite trebuie sa aiba un astfel de sistem", a declarat Murdoch.
Sustinatorii continutului gratuit il acu