Preţurile reparaţiilor auto ar putea să se dubleze, în urma unei decizii a Registrului Auto Român (RAR) de a majora de 10-20 de ori tarifele de autorizare ale service-rilor, sunt de părere reprezentanţii Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI). Asociaţia service-urilor independente spune că de la 1 octombrie 2011 a intrat in vigoare o decizie a RAR prin care cresc taxele de autorizare a celor peste 7.000 de ateliere auto din România.
"Efectele directe ale măsurii vor fi majorarea tarifelor de reparaţii care vor fi suportate de şoferi, realizarea reparaţiilor în service-uri clandestine, fără garanţie şi stimularea activităţilor de service clandestine şi neautorizate", arată reprezentanţii ASSAI, care spun că, indirect, decizia RAR va duce şi la scumpirea semnificativă a poliţelor de asigurare, "firmele de asigurări aruncând costurile ce le revin tot pe umerii şoferilor".
"Un service cu doar doi angajaţi făcea reparaţii la 17 mărci auto"
În schimb, reprezentanţii Registrului Auto Român spun că nu se justifică o asemenea scumpire a reparaţiilor auto, pentru că taxa de autorizare se plăteşte la înfiinţarea service-ului. Un alt efect al deciziei RAR va fi faptul că service-urile cu doar câţiva angajaţi şi fără dotare corespunzătoare nu vor mai putea executa reparaţii la un număr foarte mare de automobile, aşa cum se întâmplă în prezent.
"Am decis majorarea taxelor de autorizare a service-urilor, astfel încât să nu mai existe service-uri cu doar doi angajaţi şi care susţin că pot face reparaţii pentru 17 mărci de automobile! Pentru acest lucru ar fi nevoie de 17 seturi de scule şi dispozitive speciale, iar reparaţiile nu se mai pot face ca pe vremuri, doar cu cheia fixă şi patentul", a declarat pentru gândul Stancu Sotir, preşedintele Registrului Auto Român (RAR).
El spune că, în plus, că ar fi nevoie şi de mai mult perso