Sa cresc cifra de afaceri a companiei mele, sa ma extind si pe alte piete, sa comunic mai bine cu angajatii mei, sa lansez cel putin cinci proiecte noi, sa inchei cele doua contracte pe care le-am tot amanat si... sa-mi schimb garderoba.
Cam asa suna lista dorintelor pentru 2008 in cazul celor mai multi oameni de afaceri si manageri. Stilul vestimentar este un aspect esential al vietii profesionale, iar cei care stiu ca si imaginea "semneaza contracte", trateaza acest subiect cu foarte mult profesionalism.
Albert Mehrabian, profesor specializat in comunicare non-verbala al universitatii americane UCLA, sustine ca este nevoie de numai jumatate de minut pentru formarea unei prime impresii despre un om. Si totul depinde de imaginea sa. In viata profesionala aceste 30 de secunde capata o importanta capitala atunci cand de ele atarna semnarea unui contract. Oricat de superficiala ar parea, aceasta lege nescrisa din lumea businessului poate fie sa te ridice pe culmile gloriei, fie sa aduca "falimentul profesional".
Ca orice curent, vestimentatia business se adapteaza cu fiecare sezon, iar oamenii de afacerii si managerii de pretutindeni incearca si ei sa tina pasul. Imaginea are o importanta din ce in ce mai mare. Mai ales in lumea business. Asa s-au nascut, mai nou, "rezolutiile de stil". Iar pentru 2008 oamenii de afaceri si-au propus, printre altele, sa-si schimbe garderoba. Sau nu.
"Vreau sa stiu ceea ce port, sa cumpar haine cat mai ecologice, sa nu ma pierd in tendinte, sa imbrac haine cat mai colorate". Sau: "As vrea sa adopt o imagine mai sobra, sa port costume create special pentru mine si sa schimb parfumul". Sau: "Voi achizitiona mai multe accesorii pentru ca ele imi definesc cu adevarat stilul". Acestea sunt doar cateva dintre promisiunile de imagine pe care oamenii de afaceri din strainatate si le-au facut pentru anul 2008.