Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, şi-a exprimat nemulţumirea cu privire la stadiul lucrărilor la tronsonul de cale ferată Fundulea-Feteşti al liniei Bucureşti-Constanţa, unde compania italiană Astaldi efectuează lucrări de modernizare.
Este "vraişte şi haos", iar lucările sunt în întârziere, a spus vienri Boagiu, aflată într-o vizită pe şantier, adăugând că reprezentanţilor constructorului ar trebuie să le fie ruşine.
"Ruşine constructorilor! Atât vă spun şi în rest nu mai comentez. Este jenant ca să stea secretarul general (al Ministerului Transporturilor, Gheorghe Dobre, n.r.) să vadă unde se poate găsi piatră spartă şi apoi vine Astaldi şi îţi râde în nas că «nu avem piatră şi nu avem de unde să aducem». Este vraişte şi haos pe tronson", a spus ministrul, citat de Mediafax.
Constructorul a afişat pe tabelul tehnic al lucrării ca termen de finalizare data de 30 septembrie, însă Boagiu le-a cerut ca termenul să fie 15 iulie.
"Aţi pus 15 iulie prima oară ca termen, asta să se întâmple, nu 30 septembrie , că vine vara şi trenul va face două ore şi jumătate până la Constanţa. Este un proiect cu fonduri de preaderare ISPA din 2007", a adăugat Boagiu.
În replică, un reprezentant al Astaldi a promis că lucrările vor fi finalizate până la 15 iulie, fiind în curs de montare stâlpii pentru linia de contact.
Întrebată dacă va aplica penalizări constructorului în cazul depăşirii termenului, Boagiu a răspuns afirmativ.
"Penalităţile sunt de 1% pentru fiecare zi de întârziere şi merg până la 15% din valoarea contractului", a spus ministrul.
O dată cu finalizarea tronsonului Fundulea-Feteşti, întreaga linie Bucureşti-Constanţa va fi modernizată, astfel încât trenurile vor putea circula cu o viteză de 160 km/oră.