Mihai Bordeanu, directorul de marketing al Dacia, explică scăderea de două ori mai rapidă a vânzărilor Dacia faţă de ritmul pieţei prin faptul că cei care până acum reprezentau publicul-ţintă al constructorului au fost şi cei mai afectaţi de scăderea economică, mai afectaţi decât cei care îşi permit maşini de lux, de peste 100.000 de euro.
"Clientul Dacia are nişte caracteristici foarte clare. În mare parte sunt bugetari şi oameni care au fost puternic afectaţi de criză, mai mult decât un client de Maserati, spre exemplu. Acum clientul de Logan are nişte constrângeri pe care nu le avea până acum", a spus Bordeanu.
În primele opt luni ale acestui an vânzările Dacia au înregistrat un declin de 22% faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 17.500 de unităţi, conform statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). În total, Dacia are o cotă de piaţă de 27,2% conform APIA, la nivelul întregii pieţe, iar potrivit directorului de marketing ţinta pe acest an este de aproximativ 30%. În condiţiile în care jucătorii estimează pentru acest an o piaţă de 100.000 de unităţi, Dacia va vinde în 2011 aproximativ 30.000 de autovehicule, cu 18% mai puţin decât anul trecut.
"Vorbim de o scădere a vânzărilor determinată de profilul clientului Dacia, a cărui putere de cumpărare este influenţată de condiţiile economice din România din ce în ce mai dure, dar şi de accesul la finanţare, din ce în ce mai dificil. Banii au devenit tot mai scumpi, mai ales pentru clientul Dacia. Singurul lucru care ne-a ajutat a fost programul REMAT", a spus Bordeanu.
Conform oficialilor Dacia, aproximativ jumătate din vânzările de autoturisme sunt realizate prin intermediul programului de casare.
Duster s-a menţinut şi în acest an al doilea cel mai bine vândut model din gama Dacia pe piaţa locală, cu vânzări de peste 4.600 de unit