Compania Albalact Alba Iulia, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria lactatelor, a inregistrat o crestere de 45% a cifrei de afaceri in prima jumatate din acest an, fata de perioada similara din 2005, pana la 11,9 mil. euro (42,3 mil. lei), pe baza vanzarilor inregistrate de brandul Zuzu, lansat pe piata la inceputul acestui an.
"Vanzarile inregistrate de Zuzu depasesc cu mult estimarile noastre initiale. Suntem nevoiti sa actionam si mai repede decat pana acum pentru a sustine cererea. Intentionam sa extindem depozitele din tara, dar mai ales din Bucuresti, de unde ne vin cele mai multe solicitari", a declarat Raul Ciurtin, presedintele Albalact.
El spune ca noul brand va avea rezultate mai bune decat marca Fulga, pentru ca este pozitionat pe un segment mult mai dinamic decat al laptelui UHT, cel al lactatelor proaspete.
In primul semestru, profitul Albalact a scazut de aproape trei ori, pana la 170.000 de euro (600.000 lei), fata de 425.000 de euro in perioada ianuarie-iunie 2005. Scaderea profitului se datoreaza cresterii bugetelor de marketing, potrivit reprezentantilor companiei. In primele sase luni, Albalact a cheltuit aproape 600.000 de euro pentru promovarea marcilor Fulga si Zuzu, aceste cheltuieli reprezentand 5% din cifra de afaceri a companiei.
Actionarii Albalact au investit peste 2,5 mil. euro pentru crearea brandului Zuzu, pozitionat in categoria iaurturilor si a produselor lactate proaspete. Gama Zuzu cuprinde 23 de produse - lapte si iaurturi - si se adreseaza in primul rand persoanelor tinere si familiilor din mediul urban.
"Daca in ultimii doi ani am directionat materia prima si vanzarile in special catre laptele ultrapasteurizat (UHT) Fulga, care a si propulsat Albalact pe o pozitie importanta, incepand de anul acesta ne vom concentra mare parte din investitii pentru Zuzu. Vom diversifica gama Zuzu cu