Aeroportul Cluj are cel mai mare potenţial de dezvoltare din România, iar Sibiul a rămas constant şi după 2007, când a fost capitală culturală. Ştefan Versemann, directorul de vânzări Lufthansa pentru România şi Moldovaa prezentat ieri la Cluj, rezultatele operaţionale ale companiei pe anul trecut. Reprezentantul Lufthansa a apreciat importanţa Clujului în strategia de operare pe termen mediu şi lung. Şeful regional Lufthansa ne-a declarat, ieri, că România a trecut anul trecut pe locul secund, în topul colaborărilor regionale ale firmei, în locul Ungariei, după Polonia.
Creşterea traficului de călători pe relaţia cu România se datorează numărului mai ridicat de aeroporturi de la noi, faţă de Ungaria, a explicat oficialul.
Lufthansa are deja zboruri operaţionale tradiţionale din Bucureşti (1967), iar mai recent din şi spre Timişoara, Sibiu şi Cluj. În ecuaţiile companiei germane vor intra în scurtă vreme şi Croaţia şi Ucraina.
Axa Cluj-Sibiu-Timişoara
Dintre cele trei aeroporturi pe care operează în Transilvania şi Banat, Clujul are, în opinia germanilor, cel mai important potenţial de dezvoltare. „Dacă de la Sibiu, zborurile au mai mult o destinaţie de turism cultural, la Cluj zboară în special clienţii interesaţi de afaceri”, ne-a spus Versemann.
Cursa de la Sibiu la Munchen a fost inaugurată în anul 2007, când oraşul a fost capitală culturală a Europei. „Chiar şi ulterior evenimentului, nivelul zborurilor spre Sibiu a rămas ridicat.
Timişoara, unde compania operează din anul 2005, este
deopotrivă destinaţie culturală şi de afaceri”, susţine Versemann. Cât despre Cluj, după inaugurarea cursei de Munchen, în aprilie 2008, s-a cerut după un singur an, introducerea unei curse suplimentare, funcţională din 28 martie.
„Trecerea la cel de-al doilea zbor a f