Mazda Romania, importatorul marcii japoneze pe plan local, va lansa in primul trimestru al anului viitor un motor de 2,2l diesel pentru Mazda6 care va inlocui actualul motor de 2 litri.
Noul diesel de 2,2 litri va avea 125, 163 si 185 CP pe Mazda6. Consumul combinat al propulsorului diesel variaza intre 5,5l si 5,7l la 100 de km in functie de versiune.
Compania estimeaza ca 66% dintre modelele Mazda6 comercializate in Romania vor fi echipate cu motoare diesel, iar dintre acestea, versiunea cu 163 CP va fi cea mai populara, generand 44% din vanzari.
Mazda estimeaza ca versiunea TE Plus (echipata cu motorizarea de 163 CP) va putea fi achizitionata la un pret cu toate taxele incluse de 25.990 euro, iar versiunea GTA (echipata cu motorizarea de 185 CP), la un pret de 28.890 euro.
Odata cu noua motorizare, Mazda prezinta si un sistem de siguranta care va echipa modelul de clasa medie.
Rear Vehicle Monitoring System (RVM) include doi senzori de tip radar, care monitorizeaza o distanta de 50 de metri in spatele si lateralul autovehiculului. Acesti senzori actioneaza la viteze mai mari de 60 km/h si anunta soferul despre apropierea unor vehicule prin intermediul a doi martori amplasati in habitaclu, la baza montantilor din fata. Daca soferul va semnaliza stanga sau dreapta in momentul in care RVM detecteaza un alt vehicul care se apropie din spate, martorul va lumina intermitent si sistemul va genera un sunet de atentionare.
RVM va fi integrat in ansamblul Lane Change Asistant (LCA) si va fi oferit standard pentru nivelurile de echipare GTA si GT indiferent de motorizare, incepand cu primul trimestru din 2009.
Obiectivul Mazda este sa creasca cota de piata pentru Mazda6 de la 1,7% (din segmentul mediu) in 2007, la 2,9% in 2008 si 3,5% in 2009.
Aceasta cota de piata va echivala cu 450 de unitati vandute in Romania anul acesta