Piaţa autohtonă de ciocolată tablete este deţinută în proporţie de 93% de cinci mari producători multinaţionali, care concurează cu 11 branduri Tabletele de ciocolată sunt cele mai
Piaţa autohtonă de ciocolată tablete este deţinută în proporţie de 93% de cinci mari producători multinaţionali, care concurează cu 11 branduri
Tabletele de ciocolată sunt cele mai consumate de români. Preţul nu contează foarte mult în decizia de cumpărare, cât mai ales imaginea brandului.
Românii nu sunt nişte consumatori mofturoşi de ciocolată. Tradiţia se respectă şi în zilele noastre, fiind căutată ciocolata cu lapte, sub formă de tablete. Mai mult, românii nu sunt mari pofticioşi. Consumul ne plasează cu mult sub cel înregistrat în ţările din UE.
În ciuda acestei situaţii, pe piaţa românească "joacă" cinci mari producători internaţionali: Kraft Jacobs Foods, Supreme, Cadbury, Ferrero şi Heidi. Anul trecut, singurul producător autohton, Kandia Excelent, a fost cumpărat de gigantul Cadbury.
Deşi consumul este redus în comparaţie cu alte ţări, concurenţa dintre mărcile de ciocolată este acerbă. Piaţa este dominată de ciocolata sub formă de tablete, cu o cotă de piaţă de 60%. Pe acest segment "se bat" 11 branduri şi o extensie de marcă, toate "aşezate" pe trei paliere de calitate şi preţ.
Interesant de remarcat că cel mai aglomerat "raft" este cel Premium, pe care concurează nu mai puţin de şase branduri. Raportul este inversat faţă de piaţa berii, spre exemplu, unde cea mai mare aglomeraţie se înregistrează pe palierul Economic.
Afrodita Blasius, Managing Partner Bridge Communication, consideră că piaţa românească se află în tranziţie: "De la o piaţă mai degrabă tradiţională, simplă, dominată de tabletele de ciocolată, asistăm la o trecere către o piaţă mai complexă, cu mai multe tipuri, în mai multe forme şi cu mai multe mărci."
În