„În 3 ani aici va fi staţia ta de metrou“ şi „În 3 ani de aici vei face cinci minute până în centru“, sunt pancartele care le sar în ochi de un an şi jumătate tuturor celor care străbat cartierul bucureştean Drumul Taberei. Mai este însă doar un an şi jumătate până când acest termen expiră, iar lucrările sunt deja în întârziere cu un an faţă de graficul iniţial de construcţie. Mai mult, în subteran deocamdată nu a fost săpat nici măcar un metru de tunel. După ce în ultimul an lucrările au fost tărăgănate, Ministerul Transporturilor a decis să treacă restul proiectului pe finanţare din bani europeni, însă gradul extrem de scăzut de absorbţie a fondurilor de la Bruxelles pune sub semnul întrebării viitorul metroului din Drumul Taberei şi data la care cartierul bucureştean va înceta să mai fie un şantier. Noul termen pentru funcţionarea metroului este 2018, dar nici acesta nu este sigur. Ce se întâmplă cu cel mai important şantier din Bucureşti?
La mijlocul lunii mai, într-o dimineaţă de joi la ora 11, traficul din Drumul Taberei este încă destul de aglomerat, deşi nu mai este oră de vârf. Dacă circuli dinspre centru către vestul oraşului, nu prinzi semaforul decât o dată, dar în direcţia opusă, dinspre Drumul Taberei spre centru, traficul devine, chiar şi în afara orelor de vârf, un coşmar presărat cu claxoane.
Construcţia magistralei de metrou 5 Râul Doamnei-Eroilor, cel mai mare proiect de infrastructură urbană din ultimii 25 de ani, cu o valoare de 624 milioane de euro, reprezintă un proiect care se face cu sacrificii şi cu cicatrici vizibile şi la suprafaţă: Drumul Taberei, unul dintre cele mai verzi cartiere din Bucureşti, cu mici grădini şi părculeţe lângă majoritatea blocurilor, este presărat pe axul central cu şantiere largi ale viitoarelor staţii de metrou.
Miza construcţiei unei magistrale de metrou în Drumul Taberei este uriaşă.