Aţi văzut episodul 6 din ultimul sezon al serialulului "Criminal minds"?. "The Eyes Have It" şi psihoza unui zdruncinat care, după ce-şi căsăpea victimele, le scotea ochii cu o linguriţă bine ascuţită la polizor. Imaginea globilor oculari puşi la păstrare de cremenal în borcane cu formol mi-a amintit, instantaneu, de o reclamă carbogazoasă...
Reclama la Coca Cola Zero. Zero indică atât cantitatea de zahăr din băutura răcoritoare, cât şi valoarea reclamei. Trei spoturi având ca personaje pricipale organe ale corpului uman ce interacţionează după un scenariu produs de o imaginaţie schizoidă.
Ochiul are un iris albastru, picioare de cocostârc şi vorbeşte prin pupilă. O umoare apoasă ţâfnoasă şi lipsită de personalitate, dar plină de diăabilităţi: n-are nervi (optici), n-are pleoapă şi nici gene. E un ochi belit, care stă la taiafas cu două limbi: Limbă Mare şi Limbă Netedă (iertare, aşa au fost botezate de creatorii "Limbi Mărunte"). În primul spot, ochiul interacţionează cu limbile pe podeaua unui vestiar şi le întreabă: "Pot să ştiu de ce băieţii beau Coca Cola Zero?". Stop! Conform DEX, limba este un substantiv feminin (o limbă, două limbi) şi denumeşte "organ(ul) musculos mobil care se află în gură, servind la perceperea gustului, la mestecarea şi la înghiţirea alimentelor, la om fiind şi organul principal de vorbire". Numai într-un scenariu pervers (în care se produce cel puţin infracţiunea de siluire a limbii române), limba poate fi "un EL". Iar două limbi (infracţiune în grup organizat, orgie vizuală) - "băieţii". Dăm din nou "play": în spot, limbile, cu vizibile probleme hormonale, au voci bărbăteşti. Şi coadă, din care dau când se bucură. Au picioare mici şi groase, de porcuşor, cu unghiuţele tăiate. O limbă e călare pe-o sticlă de 250 de ml, cealaltă trage dintr-un pai. Două limbi se-adapă din aceeaşi sticlă... Neigienic. "Aaaa... n