Unele saloane auto s-au anulat, la altele au fost destui absenti - insa la salonul auto de la Geneva care incepe marti pentru presa si joi pentru public - vine toata lumea buna. Bugatti aduce o masina de 1.350 cai putere, Skoda vine cu primul SUV, Fiat 500 se decapoteaza. la fel si Mini cu al sau Cooper Works. Dacia prezinta conceptul crossover Duster, indienii de la Tata vor aduce micul Nano, Mercedes vine cu noi modele E Klasse, iar Renault innoieste hatchback-ul Clio. Pe scurt, la Geneva or sa fie aproape 100 de noutati, dovada ca, desi masinile nu se mai vand ca altadata, producatorii nu au uitat ca lansarea de noi modele tine la cote inalte interesul publicului. Hibridele sunt in serie, electricele mai mult la stadiul de concept
E la moda sa fii "verde" in auto, masinile cu emisii de CO2 reduse sunt in multe tari scutite de taxe, iar doua modele hibride ce vor fi la Geneva isi vor disputa suprematia pe acest segment. Toyota aduce in premiera europeana noua generatie Prius, care consuma mai putin si are un mare avantaj - modelul este deja cunoscut, fiind cel mai vandut hibrid. Insa Prius are de acum un concurent, hibridul Insight de la Honda care este in versiune de serie si are de partea sa pretul - sub 20.000 de euro in unele tari europene.
Cand e vorba de masini pur electrice, avem mai mult concepte, cu promisiuni ca vor aparea pe piata intr-un an sau doi. Va fi interesanta si prezenta lui Opel Ampera, "fratiorul" lui Chevrolet Volt, masina care va fi propulsata de motorul electric, cu care autonomia va fi de 60 km, insa acest motor va fi incarcat de unul pe benzina care va avea avantajul unui consum redus. Dintre masinile pur electrice care se vand deja, la Geneva urmeaza sa expuna Tesla Motors, al carui model sport costa cam 100.000 euro. Pana sa vedem masini electrice de 10 - 15.000 euro cu autonomie decenta vor mai trece cativa ani. @