Campania electorală se apropie de sfârşit. Alegerile din toate ţările din 2012 au reprezentat poate primul moment când reţelele sociale şi-au spus cuvântul şi au fost folosite cu intensitate de candidaţi. În România, candidaţii încă sunt la nivelul de bază, deşi se observă tendinţe interesante.
Toamna ne-a prins cu alegerile din Statele Unite ale Americii, iar atunci o lume întreagă era impresionată de dexteritatea candidaţilor şi a echipelor lor să mânuiască reţelele sociale. Facebook, Twitter, Reddit, toate au fost luate cu asalt de echipele lor, s-au organizat evenimente exclusiv online şi 2012 ne-a demonstrat că marşurile de susţinere nu se mai ţin doar pe stradă, la mari adunări populare. Când ai 5 milioane de români pe Facebook, cine are nevoie de mitinguri?
Cel mai productiv politician român pe Facebook este premierul Victor Ponta, care are două conturi. Pe pagina personală, premierul are 55.000 de abonaţi, iar pe pagina de personaj, are 60.000 de like-uri. Ponta are o echipă extrem de activă pe Facebook şi îi ţine în priză mereu pe fanii săi.
De exemplu, acum trei ore contul lui Victor Ponta a postat o poză de profil în care le mulţumeşte internauţilor că au ajuns 60.000 , iar poza mare de pe Facebook îi îndeamnă pe oameni să vină la vot pe 9 decembrie.
Ponta şi echipa sa au înţeles cum merg reţelele sociale. Monologul politic este dus la un nivel avansat, în care există un anumit dialog cu cititorii şi reacţii în momente care nu ţin neapărat de scena electorală. De exemplu, aseară, odată cu egalul Stelei de la Copenhaga, care i-a dus pe roş-albaştri mai departe în Cupa Europa, Victor Ponta a postat un mesaj de felicitare, cu o poză din timpul meciului. 1.605 oameni au apreciat, 215 au distribuit şi 151 au comentat.
Nu contează cât de bun politician este Victor Ponta, el a învăţat la ce foloseşte internetul. Astfel, echipa sa are