Marketing si fudulie
Dezlantuit ne este apetitul pentru cartile de vizita, etern prilej de marketing si fudulie. E un adevarat desfrau al cartilor de vizita: sculptate in aur, decorate cu marmura, placate cu gresie si faianta. "Dipl. ing.", "Sef de sala", "Dir. logistica"... Titluri dintre cele mai sforaitoare ni se perinda prin fata ochilor, inscrise pe cartonase de diferite culori.
Indiscutabil, Romania este tara cu cei mai multi directori din lume. Chiar si cel mai fricos dintre chiscuri intretine-n schema cativa directori, dintre care neaparat unul este director general, iar alti doi sunt de marketing si de imagine.
Doar visatorii batrani mai cred ca nu-i nevoie de alta carte de vizita in afara propriului nume. Doar visatorii batrani mai cred ca marile carti de vizita ale omenirii s-au transmis oral, precum vechile balade populare si actualele balade rock.
Intr-o zi cu soare pertinent, un fost camarad de facultate m-a tras de maneca, in plina strada. Mai sa nu-l recunosc, atat de incalcit era la barba si la port. Parea ca-si risipise la ruleta trei randuri de nesomn, dar nu puteam fi atat de nedelicat, incat sa-l intreb:
- Care ti-e amarul, mai omule bun, te pot ajuta cu ceva?
Dupa cateva banalitati, plimbate ca-ntre doi vechi luptatori de gherila, inainte de-a ne lua ramas bun si-a ne promite ferm o alta intalnire peste 12 - 13 ani, fostul coleg mi-a strecurat in palma, ca pe-un bacsis clandestin, o parceluta stralucitoare de carton.
Era cartea lui de vizita. In mijlocul cartonului, cu litere instelate, trona numele sau. Iar dedesubt, acolo unde se trece "acad. prof. univ. dr. dir. arh. col. rez.", omul meu notase - cu litere de aur - "somer de lux".
Inca nu-mi dau seama ce intrebuintare voi da respectivei carti de vizita, dar o satisfactie tot am. Aflasem ca exista someri de lux, dar nu stiam