Primul trimestru din acest an a adus o rasturnare a clasamentului pietei asigurarilor: Astra, compania omului de afaceri Dan Adamescu, a urcat pe primul loc, dupa ce anul trecut a fost pe locul patru.
Compania lui Adamescu a inregistrat prime brute subscrise de 330 mil. lei (80 mil. euro) in primele trei luni, in timp ce liderul pietei de anul trecut, Allianz-Tiriac, a inregistrat subscrieri de 274 mil. lei.
Pentru a castiga cota de piata, Astra a apasat puternic pedala asigurarilor RCA (raspundere civila auto obligatorie), ceea ce i-a adus o crestere de 66%, in timp ce ceilalti asiguratori din top cinci au inregistrat scaderi chiar si de 30%.
Primul trimestru al anului nu este insa intotdeauna reprezentativ: in primele trei luni din 2009 si Omniasig a fost lider al pietei, devansand Allianz-Tiriac, dar pana la sfarsitul anului a coborat inapoi pe locul doi.
Astra a crescut pe RCA deoarece a redus preturile pe anumite segmente de clienti, chiar daca RCA s-a dovedit a fi o linie de business neprofitabila. "Incasarile noastre au fost impulsionate de RCA, ne-am pozitionat pe anumite segmente de piata, in special pe persoane fizice, cu preturi convenabile, dar nu cele mai mici din piata", afirma Radu Mustatea, directorul general al Astra.
Primul trimestru din acest an a adus o rasturnare a clasamentului pietei asigurarilor: Astra, compania omului de afaceri Dan Adamescu, a urcat pe primul loc, dupa ce anul trecut a fost pe locul patru.
Compania lui Adamescu a inregistrat prime brute subscrise de 330 mil. lei (80 mil. euro) in primele trei luni, in timp ce liderul pietei de anul trecut, Allianz-Tiriac, a inregistrat subscrieri de 274 mil. lei.
Pentru a castiga cota de piata, Astra a apasat puternic pedala asigurarilor RCA (raspundere civila auto obligatorie), ceea ce i-a adus o crestere de 66%, in timp ce ceilalti asiguratori din to