Noua tabletă Amazon, care va fi lansată astăzi pe piaţa din SUA, este considerată principalul concurent al iPad-ului de la Apple.
Zeci de companii din domeniul tehnologic, printre care Samsung, RIM (creatorul Blackberry - n.r.) şi Hewlett Packard, au încercat să scoată pe piaţă un produs care să poată concura cu iPad-ul creat de Steve Jobs. Nicio tabletă nu a ajuns să facă într-adevăr concurenţă gadgetului lansat pe piaţă de Apple, care s-a vândut în 29 de milioane de exemplare din aprilie 2010 până acum. Tocmai de aceea, toate privirile sunt îndreptate în acest moment către noua tabletă care va fi lansată astăzi, la New York, de Jeff Bezos, fondatorul companiei americane Amazon.
A lansat primul e-reader de pe piaţă
Potrivit speculaţiilor făcute de specialiştii din domeniu, dar neconfirmate oficial, tableta Kindle Fire va avea un ecran tactil color, bazat pe platforma software Google Android şi va costa în jur de 200 de euro, adică jumătate din costul celui mai ieftin iPad. Ecranul va fi disponibil în două dimensiuni: 17,8 centimetri, respectiv 25,4. Având în vedere că Amazon este cel mai mare magazin online din lume şi liderul pieţei de cititoare de cărţi electronice, specialiştii din domeniu, citaţi de publicaţia „The New York Times", sunt de părere că tableta Kindle Fire este cel mai bine plasat competitor al iPad-ului. Mai mult, Amazon poate vinde tableta prin propriul magazin, ocolind un lanţ de distribuitori care altfel le-ar diminua din profit.
Analiştii pariază pe faptul că tableta va avea succes mai mare în rândul clienţilor care vor un produs pe care să-l folosească în scopuri personale, adică două treimi din piaţă, vânzările estimate pentru următoarele trei luni fiind de două milioane de unităţi. Anthony DiClemente, analist financiar la Barclays, crede că din „războiul" tabletelor vor ieşi câştigători clienţii. „Faptul că Amazo