Dupa arestari cu surle si trambite, dupa descoperiri incredibile ale procurorilor ieseni, dosarul supranumit Jaful Mileniului s-a dus de rapa. Principalii acuzati din acest dosar au primit cate trei ani de inchisoare cu suspendare, iar dupa ce dosarul a ajuns la Tribunal, magistratii au descoperit ca nu au fost indeplinite toate procedurile inainte de judecarea apelului.
Astfel, judecatorii au cerut atasarea tuturor volumelor din cursul urmaririi penale pentru a se vedea daca se impune reaudierea lui Virgil Stoleru si a celorlalti inculpati. Mai mult, se va lua in calcul si o eventuala prescriptie a faptelor. Anchetatorii au stabilit ca Virgil Stoleru, de 59 de ani, gestionarul depozitului CFR Pascani, Aurel Barsan, de 52 de ani, seful depoului din aceeasi localitate, si soferul Petrica Ichim, de 54 de ani, au fost principalii vinovati de disparitia a 2.600 de tone de motorina. Cei trei barbati au fost trimisi in judecata pentru savarsirea infractiunilor de inselaciune si neglijenta in serviciu.
Conform anchetatorilor, in perioada 1995-2000, cei trei au fost acuzati ca au sustras motorina in valoare de 30 miliarde lei vechi, adica mult peste un milion dolari la acea data. Acest fapt a fost descoperit in urma unui control efectuat in noiembrie 2000, cand a fost scos la iveala faptul ca din stocurile CFR Pascani lipseau mii de tone de motorina si alte cateva zeci de tone de uleiuri. Dupa cum au aratat anchetatorii, modul de sustragere a motorinei era unul ingenios si avea loc in incinta statiei de spalare a vagoanelor. Fiecare vagon care transporta motorina trebuia spalat inainte de plecarea sau dupa intoarcerea din cursa. Oamenii legii au stabilit ca persoanele care au sustras motorina tractau vagonul cu o locomotiva, dupa care furau combustibilul. Din cantitatea de motorina sustrasa, cateva sute de tone apartineau Ministerului Apararii