Şeful statului a cheltuit cel mai mult în campania prezidenţială, aproape 15 milioane de lei. Topul celor mai cheltuitori candidaţi este completat de Mircea Geoană şi de Crin Antonescu, cu 12,5 milioane de lei, respectiv 10,7 milioane de lei.
Traian Băsescu a investit cel mai mult în publicitatea în presă, radio şi TV, potrivit unui raport dat publicităţii ieri de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP). Mai bine de 7 milioane de lei s-au dus pe astfel de campanii publicitare, în timp ce peste 5 milioane au fost alocate tipăriturilor şi materialelor promoţionale.
Vezi aici cheltuielile politicienilor în campania electorală
Citiţi şi:
Băsescu a cheltuit în campanie cu 2 milioane de lei mai mult decât Geoană
2010 începe cu o rămăşiţă electorală
Cei mai mulţi bani pentru finanţarea campaniei candidatului PDL au provenit din donaţii (5,2 milioane de lei) şi din transferuri de la partid (4,3 milioane de lei).
Materiale promoţionale de milioane
Contracandidatul lui Băsescu din turul al doilea, Mircea Geoană (PSD+PC), a investit cel mai mult în tipărituri şi alte materiale promoţionale (6 milioane de lei) şi doar 2,2 milioane pentru publicitate în presă, radio şi TV.
Din cele peste 10,7 milioane de lei cheltuite înaintea alegerilor, liberalul Crin Antonescu a dat cel mai mult pe tipăriturile şi materialele promoţionale (6,2 milioane de lei).
O sumă importantă a fost alocată publicităţii stradale (2,9 milioane de lei), în timp ce la capitolul publicitate în presă, liberalul a investit mai puţin de un milion de lei.
Şi independentul Sorin Oprescu a cheltuit în campanie mai bine de o treime din suma investită de Traian Băsescu (5,3 milioane de lei). Primarul Capitalei a mizat pe publicitatea stradală, alocând în acest scop 3,2 milioane de lei şi a raportat AEP că nu a ch