Afacerile din România ale grupului german HeidelbergCement au scăzut cu circa 5% în primul trimestru, din cauza lipsei proiectelor mari de infrastructură şi a iernii prelungite.
"Primul semestru din acest an nu seamănă cu aceeaşi perioadă din 2010 din cauza iernii lungi şi frigului prelungit. E ca şi cum ai compara mere cu pere", a declarat Mihai Rohan, preşedintele Consiliului de Administraţiei al Carpartcement Holding.
El a afirmat că la nivelul întregului an, afacerile din România ale producătorului german de materiale de construcţii ar putea stagna sau ar putea înregistra o scădere de 2-3%.
O evoluţie asemănătoare ar urma să aibă şi piaţa cimentului, principalul segment de activitate al HeidelbergCement în România. Producţia de ciment de pe piaţa locală a scăzut anul trecut cu circa 11%, de la 7,8 milioane de tone în 2009 la 6,85 milioane de tone, potrivit datelor furnizate de CIROM, patronatul din industria cimentului şi a altor produse minerale pentru construcţii din România.
Pe de altă parte, piaţa cimentului ar putea reveni pe creştere din 2012, când ar putea înregistra un plus de 10%, în condiţiile în care vor porni proiectele importante de infrastructură semnate în acest an, precum cele pentru coridorul IV.
"Lucrările mari nu se vor vedea în consumul din acest an, pentru că doar proiectarea durează şase luni", a spus Rohan.
Rohan este considerat cel mai experimentat manager român din industria cimentului şi a ocupat timp de zece ani poziţia de director general al Carpatcement Holding, subsidiara locală a grupului german HeidelbergCement. La începutul anului, el i-a predat ştafeta lui Florian Aldea, rămânând însă în continuare în cadrul companiei în funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie al Carpatcement. De asemenea, Rohan este preşedinte al CIROM.
Volumul vânzărilor de ciment ale HeidelbergC