Dacă vă doriţi o maşină compactă, dar nevoile zilnice vă impun alegerea unui vehicul cu alte coordonate la nivel de spaţiu şi consum, acum puteţi alege compromisul. Şi încă unul reuşit, deoarece Opel Astra ST păstrează toate argumentele hatchback-ului la nivel de design, oferind totodată o grămadă de avantaje specifice unui break de familie. Diferenţele la nivel design faţă de modelul de bază sunt practic inexistente. Sigur, maşina are alte dimensiuni din cauza spaţiului oferit la interior pasagerilor şi a portbagajului, dar liniile sale păstrează cu fidelitate tendinţele compactei. Văzută din faţă şi din spate, Astra ST nu se deosebeşte practic deloc de hatchback!
Cum clienţii obişnuiţi ai segmentului se orientează cu precădere spre motoare pe motorină, modelul testat a fost dotat cu un diesel de 1.7 litri şi 125 CP, care oferă un cuplu de 280 Nm pe o plajă de turaţii cuprinsă între 2.000 şi 2.750 rpm. Nu este un motor nou, ci unul implantat de Opel încă din 2007 şi care există şi pe Astra H, la fel ca şi transmisia manuală în şase trepte. Comportamentul întregului angrenaj este foarte bun: motorul trage tare, cu precădere în treptele 3 şi 4, excelente pentru efectuarea depăşirilor ca urmare a elasticităţii cutiei. Nu trebuie să vă aşteptaţi însă la o explozie când plecaţi de pe loc, deoarece Astra ST oferă 11,7 secunde la acceleraţia 0-100 km/h, cifră ce se situează la mijlocul valorilor din clasă, care oricum nu coboară sub pragul de 11 secunde. Consumul oficial mixt avansat de constructor este de 4,5 litri la suta de kilometri, dar în test acesta s-a ridicat la aproximativ 6,2 litri, în condiţii de trafic urban, apoi autostradă şi în sfârşit drum de munte, pe serpentine.
Ţinuta de drum variază în funcţie de setările şasiului. Cu trei moduri accesibile prin simpla apăsare a unor butoane, aceasta se schimbă radical, dând senzaţia că Astra ST are pa