În iunie, volumul de reclame pentru mărcile de automobile a fost de 40 de milioane de euro, cu 38% mai mare decât în luna precedentă Automobilele continuă să deţină rolul de "vedete"
În iunie, volumul de reclame pentru mărcile de automobile a fost de 40 de milioane de euro, cu 38% mai mare decât în luna precedentă
Automobilele continuă să deţină rolul de "vedete" ale publicităţii. În primele şapte luni ale anului, pe tv s-au difuzat 82.643 de reclame, cu 32% mai mult decât în 2007.
Programul Rabla, privind stimularea înnoirii parcului naţional auto, a încurajat investiţiile publicitare ale producătorilor şi dealerilor de automobile. În luna iunie, când a debutat acest program, numărul de reclame auto inserate pe televiziune, radio şi presă a fost de 26.861, cel mai mare din primele şapte luni ale acestui an.
De asemenea, în aceeaşi lună, volumul brut de publicitate consumat pe cele trei suporturi a fost de 39,9 milioane de euro, conform monitorizărilor (pe tarifele-listă) companiei Alfa Cont. Volumul de aproape 40 de milioane de euro reprezintă un record în acest an.
În valoare netă, bugetul este estimat la 4,5 milioane de euro (bani care au intrat în mass-media.) Aşadar, jucătorii de pe piaţa auto "au apăsat pe pedala promovării" în debutul programului Rabla, o mişcare strategică firească.
De asemenea, iunie a fost şi ultima lună în care taxa de înmatriculare a fost mai mică pentru automobilele noi faţă de cea fixată începând cu 1 iulie. Sunt două motive pentru care piaţa publicităţii a adunat în iunie cel mai mare volum de reclame auto.
Pe locul secund în topul consumului publicitar se situează luna martie, dar acest fapt se înscrie în sezonalitatea achiziţiilor de automobile, obicei care "s-a împământenit" în fiecare an. În prima lună a primăverii, românii au fost "atacaţi" cu 23.464 de inserţii publicitare pentru au