Campania electorala in audiovizual, pentru alegerile prezidentiale, care vor avea loc pe 22 noiembrie, va debuta vineri, la ora 00:00 si se va incheia pe 21 noiembrie, ora 07:00.
Potrivit CNA, pana joi dimineata, si-au anuntat intentia de a realiza emisiuni in campanie 288 de posturi -107 televiziuni, 123 posturi de radio si 58 societati de cablu din toata tara.
Printre posturile care au anuntat Consiliul National al Audiovizualului (CNA) ca vor difuza si realiza emisiuni electorale, pe perioada campaniei, se numara Antena 3, Antena 2, Antena 1, Realitatea TV, OTV, Kanal D, B1TV, canalele publice TVR 1, TVR 3, TVR Info si TVR International.
De asemenea, posturile de radio Radio Romania Actualitati, Radio Romania International, Radio Bucuresti, Radio Antena Satelor, Realitatea FM sau RFI Bucuresti au transmis CNA ca vor realiza emisiuni electorale pe perioada campaniei.
Potrivit unei decizii adoptate de CNA pe 29 septembrie, radiodifuzorii publici si privati pot acorda acces competitorilor electorali numai in emisiuni de promovare electorala (in care candidatii isi promoveaza programele politice, activitatile de campanie electorala), emisiuni de dezbatere (in care radiodifuzorii pun in discutie programele electorale si teme de interes public legate de campania electorala, cu participarea candidatilor si reprezentantilor competitorilor electorali, a jurnalistilor, a analistilor si a altor invitati) si informative (in care activitatile de campanie ale candidatilor sunt prezentate cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, impartialitate si de informare corecta a publicului).
Inainte cu 24 de ore de inceperea votarii si pana la inchiderea urnelor, se interzice difuzarea emisiunilor si spoturilor electorale, precum si invitarea sau prezentarea candidatilor in programe.
Radiodifuzorii public