Cumpărarea de bunuri contrafăcute este benefică atât pentru consumatori cât şi pentru companiile ale căror mărci sunt falsificate, susţine un raport finanţat de Uniunea Europeană (UE) citat de Daily Telegraph, potrivit Agerpres.
Studiul, la a cărui realizare a colaborat şi un consilier al Ministerului britanic de Interne, susţine că consumatorii beneficiază de pe urma articolelor "de firmă" la preţuri extrem de scăzute.
De asemenea, studiul respinge plângerile făcute de designeri, afirmând că pierderile pe care aceştia le reclamă ca urmare a contrafacerii sunt mult exagerate - în principal pentru că cei care cumpără falsuri nu ar plăti niciodată pentru articolele autentice, dar şi că mărfurile falsificate le promovează de fapt brandurile.
Raportul adaugă că poliţia nu ar trebui să piardă timpul încercând să oprească falsificatorii.
Studiul respinge totodată ideea că fenomenul contrafacerii brandurilor de lux finanţează terorismul şi crima organizată şi argumentează că există puţină susţinere publică pentru măsurile dure de implementare a legii în aceste cazuri, în condiţiile în care consumatorii beneficiază de chilipirurile oferite de comerţul ilegal, estimat la suma de 1,3 miliarde de lire sterline în Marea Britanie.
Profesorul David Wall, coautor al raportului şi consilier al guvernului de la Londra pe probleme de infracţionalitate, a declarat că adevăratul cost pentru industrie, ca urmare a comercializării falsurilor, ar putea fi de o cincime din cifrele calculate anterior.
În Regatul Unit, autorităţile îi vânează pe cei care vând mărfurile contrafăcute nu şi pe cei care le cumpără.
În alte ţări însă, turiştii care cumpără mărfuri contrafăcute riscă urmărirea penală. În Franţa, amenda maximă pentru achiziţionarea de bunuri false este 300.000 de euro sau de trei ani în închisoare.
De asemenea, în această vară, în Italia,