Ministrul Ramona Manescu s-a prezentat luni, in Plenul Camerei Deputatilor, pentru a raspunde intrebarilor legate de privatizarea CFR Marfa. Dupa aproape trei ore de dezbateri, se desprind cateva concluzii relevante. Manescu nu considera ca privatizarea anulata la inceputul lunii a fost un esec pentru ministerul pe care il conduce. Cat priveste viitorul acestei companii, deocamdata oficialul vorbeste doar la modul general si da asigurari ca va actiona in interesul national, informeaza Cotidianul.ro. Sursa imagine: ramona-manescu.ro
“Guvernul va continua procesul de privatizare, luand masurile necesare de viabilizare a companiei, inclusiv masuri ce vizeaza reorganizarea si restructurarea acesteia.
Au fost elaborate un memorandum care cuprinde activitatile necesare a fi parcurse si o propunere de calendar in vederea asigurarii unei perioade optime pentru promovareacatre investitori, realizarea de catre potentialii cumparatori a propriilor expertize si audituri, intocmirea ofertelor preliminare”, a declarat Ramona Manescu.
Ce s-a intamplat concet, pana in prezent? “S-a infiintat un grup de lucru care are ca responsabilitate delimitarea cadrului in care se va desfasura noul proces de privatizare”, spune ministrul. Interesanta este componenta acestui grup de lucru. Pe langa angajati ai Ministerului Transporturilor si ai Consiliului Concurentei, din acest for de decizie vor face parte reprezentanti ai FMI, Comisiei Europene, Bancii Mondiale precum si reprezentanti ai Cancelariei primului ministru. Toti acestia vor avea ca misiune sa se asigure ca vor fi indeplinite toate procedurile legale in vederea privatizarii CFR Marfa.
Cu ce pret va fi vanduta compania feroviara
La licitatia din vara, pretul minim stabilit pentru vanzarea pachetului majoritar de actiuni, de 51%, a fost de 180 milioane de euro. Castigatorul licitatiei a fost desemnat Grup