Televiziunile cu programe dedicate femeilor, cele de sport sau cele de muzică au cote de piaţă mici, comparativ cu televiziunile generaliste, dar atrag interesul investitorilor în publicitate. Televiziunile de nişă nu au depăşit în 2010 media de 101.000 de telespectatori pe minut, ceea ce înseamnă un sfert din ratingul postului generalist, Pro TV.
În ultimii ani, posturile de nişă au înflorit. Televiziuni de sport, femei, de muzică sau de documentare au răsărit pentru că piaţa a cerut-o, pentru că investitorii publicitari sunt interesaţi de publicul pe care acestea l-au cerut.
Citiţi şi:
Oamenii- brand
Grupul Media Pro este lider pe trei dintre cele şase nişe: filme (Pro Cinema), femei (Acasă TV) şi sport (Sport.ro). Partea interesantă este că Sport.ro este lider detaşat între posturile de sport cu o medie de 36.000 de telespectatori pe minut la nivel urban, în 2010, iar la mare distanţă se află Eurosport, GSP TV şi DigiSport care au avut fiecare câte 16.000 de privitori pe minut.
Disney, strategie câştigătoare
Sport.ro a avut anul trecut doar drepturile de difuzare ale Europa League şi Liga Campionilor la handbal la fete şi la băieţi. Avantajul postului de televiziune al MediaPro este că are cea mai mare acoperire, pe când GSP TV sau DigiSport sunt disponibile doar în reţelele Digi şi RCS&RDS.
Nişa filmelor este bogată în posturi TV - nouă televiziuni - însă audienţele nu se compară nici pe departe cu ratingurile posturilor generaliste. Cele nouă posturi însumează 95.000 de telespectatori, în medie pe minut. Suma reprezintă cam un sfert din audienţa medie a Pro TV. Lupta pe zona filmelor se dă între ProCinema şi Diva Universal (fostul Hallmark).
În ceea ce priveşte canalele de desene animate, lupta pe audienţă se duce între trei posturi de televiziune: Disney, Cartoon Network şi Minimax. Segment