Peste 5.000 de reclamaţii împotriva celor patru mari companii de cablu - RCS&RDS, UPC, Romtelecom şi AKTA - au fost depuse anul trecut la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor Bogdan Cristian Nica a precizat că aproximativ 70% dintre dintre cele soluţionate până acum sunt în favoarea clienţilor, scrie Capital.
Avertisment FĂRĂ PRECEDENT pentru RCS&RDS din cauza posturilor TV PORNOGRAFICE
Cele mai multe plângeri au venit din partea abonaţilor RCS&RDS, companie care deţine şi cea mai mare cotă de piaţă în România. Aceasta a primit 2937 de plângeri, ce vizau, printre altele, lipsa semnalului, întârzierea echipelor care realizează montajul echipamentelor, nerespectarea clauzelor contractuale, facturile eronate, refuzarea rezilierii contractelor sau modificarea grilei de programe fără notoficarea în prealabil a abonaţilor.
Împotriva Romtelecom au fost depuse 1803 reclamaţii, iar în cazul UPC - 386. Problemele semnalate au fost similare celor întâmpinate şi de abonaţii RCS&RDS.
Pe de altă parte, clienţii RCS&RDS au lansat anul trecut numeroase critici la adresa companiei, după ce în seara de 29 noiembrie 2012, a scos de pe reţelele sale de cablu canalele operate de compania Discovery Networks, inclusiv Discovery Channel, fără a avea aprobarea Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) şi fără un anunţ prealabil al telespectatorilor. Tot atunci RCS&RDS a renunţat şi la posturile TLC, Discovery Science şi ID Investigation Discovery (toate aflate în portofoliul companiei Discovery), care se regăseau într-un pachet suplimentar în reţelele de cablu ale companiei de telecomunicaţii, pentru care abonaţii plăteau în plus o sumă de 7 lei, faţă de abonamentul la pachetul de bază.
Decizia companiei de cablu a provocat nemulţumirea a zeci de mii de clienţi, care au